TEŞKİLATLANMA


Türk ve Japon şirketleri arasında bir kürek yarışı düzenlenmesine karar verildi. Her iki takım da performanslarının en üst düzeyine varabilmek için uzun ve zorlu bir hazırlık döneminden geçti.

Büyük gün geldi.. Yarışma yapıldı ve sonuç hüsran... Japonlar yarışı bir kilometre farkla kazandılar. Yarış sonrası Türk takımı çok sarsılmıştı. Türk şirket yönetimi yarışın açık farkla kaybedilmesinin nedeninin bulunmasına karar verdi.

Yapılan araştırmalar, analizler ve uzun çalışmalar sonucu hata bulundu ve çözüm önerisi getirildi. Japonların takımında 8 kişi kürek çekiyor, 1 kişi dümencilik yapıyordu. Türk takımında ise 1 kişi kürek çekiyor, 8 kişi dümeni kullanıyordu.

9 kişilik Türk takımı Japonlarla bir yarış yapmak üzere yeniden yapılandı. Yeni yapılanma şekli şöyleydi; 4 dümen müdürü, 3 bölgesel dümen müdürü, kürek çekmekle görevli kişinin performansından sorumlu bir dümen yöneticisi ve 1 kürek çekme elemanı.

İkinci yarışı Japonlar iki kilometre arayla kazandılar. Tepesi atan Türk şirketi yönetim kurulu hemen harekete geçti. Yarışın kaybedilmesinden sorumlu tutulan kürekçi kovuldu ve müdürlere sorunun çözümüne olan katkılarından dolayı ikramiye verildi.  


Hiç söze gerek yok... Aşağıdaki fotoğrafı dikkatle inceleyin. Bir kişinin işi yapması için kaç kişi istihdam edilmiş... Size tanıdık geliyor mu? Sizin çalıştığınız yerde de benzer durumlar var mı?


DERS
  • Çok adam çok iş demek değildir. Dikey hiyerarşi sorunlar yaratır. Hiyerarşik kademeleri mümkün olduğunca azaltın.
  • Ekibinizde herkesin görev tanımı belli olsun. Her çalışanın (en tepedekilerin bile) yetki ve sorumluluğunun nerede başlayıp, nerede bittiği belli olsun. 
  • Yetki ve sorumluluğuna uygun davranmamanın sonucunun ne olacağını da herkes bilsin ve uygulamasını da görsün.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder